Ko kupujete nov ali rabljen avtomobil, je zanimivo spremljati, kako se posamezne znamke obnašajo na trgu. Nenazadnje je dobra prodaja, ki jo znamke beležijo tudi znak tega, da ji kupci zaupajo. Hkrati pa to posredno pomeni, da bo v prihodnje tudi velika ponudba rabljeni vozil najbolje prodajanih znamk. V tem primeru so sicer bolj pomembni rezultati prodaje na lokalnem trgu. A glede na to, da je delež lani uvoženih avtomobilov iz tujine le nekoliko manjši od deleža novo prodanih vozil, kaže na to, da so za Slovence relevantni tudi drugi trgi. Predvsem to velja za trge Evropske unije.

Na globalni ravni pa je v letu 2023 zgolj eni znamki uspelo prodati več kot 10 milijonov avtomobilov. To je Toyota, ki je lani po celem svetu po podatkih Bloomberga prodala kar 10,65 milijona vozil. To je največ v zgodovini znamke, pa tudi skoraj dva milijona več kot koncern Volkswagen. Slednji se je z 8,8 milijona vozil uvrstil na drugo mesto. Tretja je skupina Hyundai, ki poleg matične zajema tudi znamki Kia in Genesis; skupaj so prodali 6,89 milijona vozil.

Korejska znamka je sicer občutno rast beležila tudi v času Covida, kar je pomagalo do omenjenega rezultata. S tem so za slabega pol milijona vozil prehiteli koncern Stellantis, ki je s 6,4 milijona prodanih vozil za 120 tisoč avtomobilov ugnal skupino Renault-Nissan-Mitsubishi. V ta koncern se uvršča tudi Dacia.

Na lestvici prvič tudi Kitajci

Lestvica desetih avtomobilskih znamk z najboljšo prodajo pa je lani prvič gostila tudi katero izmed kitajskih znamk, ki vse bolj odločno prodirajo na evropske trge. Govora je o znamki BYD, ki je ob koncu leta po zaslugi podjetja KMAG zapeljala tudi v Slovenijo.Po celem svetu je znamka uspela prodati 3,01 milijona avtomobilov, kar je podoben rezultat, kot ga je zabeležila znamka Suzuki. Obe znamki sicer zaključujeta deseterico najbolj uspešnih v lanskem letu.

Med omenjeni znamki in koncern Renault-Nissan-Mitsubishi so se sicer uvrstile še tri znamke. General Motors (ki je v Evropi po prodaji Opla leta 2017 prisoten v izredno omejenem obsegu) je na globalni ravni prodal 4,87 milijona vozil, Honda 3,97 milijona vozil, Ford pa je leto 2023 prodal s 3,95 milijona prodanih vozi po vsem svetu.

Kitajsko podjetje BYD se je na lestvico uvrstilo izključno z elektrificiranimi avtomobili, pri čemer pa je bil delež električnih vozil večji kot delež hibridov. Prvih so namreč prodali dobrih 1,6, drugih pa nekaj več kot 1,4 milijone. Pri prodaji električnih avtomobilov so bili tako nekoliko manj uspešni kot pri Tesli, ki je lani prodala 1,8 milijona vozil. K temu je veliko pripomogel začetek prodaje modela cybertruck v novembru.