Sodobni avtomobili so večinoma precej dobro opremljeni z različnimi varnostnimi elementi. To pomeni, da tudi tisti nekoliko cenejši še vedno dobro obvarujejo potnike in okolico pred najhujšimi. Nenazadnje so tudi ti že opremljeni s sistemi kot so radarski tempomat, samodejno zaviranje v sili in podobno. Kljub temu pa se avtomobili še danes tudi na področju varnosti močno razlikujejo. A kateri je najbolj varen?

Kakšne so te razlike že 30 let preučujejo tudi pri organizaciji EuroNCAP, kjer v nadzorovanem okolju v izvajajo preizkusne trke novih avtov. Izsledki nato pomagajo proizvajalcem pri napredku in razvoju novih tehnologij. Koncept v praksi deluje izredno dobro, saj so sodobni avti neprimerno bolj varni kot ob začetkih testiranj. Dandanes pravzaprav le redko kateri avtomobil dobi oceno, nižjo od štiri izmed petih zvezdic. A razlike vseeno so.

V letošnjem letu so zaenkrat pri omenjeni organizaciji preizkusili varnostne rešitve treh vozil, lansko leto pa precej več. Sprva se bomo zato osredotočili zgolj na tiste, ki so na voljo tudi v Sloveniji. Teh je približno polovica. Vsi preizkušeni avtomobili so bili sicer opremljeni s standardnim paketom varnostnih dodatkov.

Med evropskimi najbolj varen Volkswagen

Kot najbolj varen avtomobil se je izkazal Volkswagen ID.7. Za varnost voznika je namreč prejel 95 odstotkov vse možnih točk za varnost voznika. Ob tem je prejel tudi 88 odstotkov točk za varnost preostalih potnikov in 83 odstotkov za varnost pešcev. Za opremljenost z asistenčnimi sistemi je prejel 80 odstotkov vseh možnih točk.

Nekoliko slabše se je na druge mestu odrezal Mercedes-Benz EQE SUV. Za varnost voznika je dobil 87, za varnost potnikov 90 odstotkov, za varnost pešcev pa je prejel 80 odstotkov točk. Za opremljenost z asistenčnimi sistemi je prejel 85 odstotkov točk, kar pa je recimo štiri odstotke več, kot Lexus RZ. Ta na drugi strani ponuja enako stopnjo varnosti za voznika. Se je pa malenkost slabše odrezal v preostalih dveh kategorijah.

Med avtomobili, ki so že naprodaj v Sloveniji oziroma v večini Evrope in so jih lansko leto preizkusili na testih EuroNCAP so še BMW serije 5 (ki je pokazal odličen rezultat na področju varnosti v primeru trka, malo manj pa pri asistenčnih sistemih, kjer je prejel 78 odstotkov točk), Kia EV9, Honda ZR-V in pa Hyundai Kona. Prva dva sta dobila pet, druga dva pa po štiri točke. Nižja ocena je prišla zaradi nekoliko slabših rezultatov na področju opremljenosti z asistenčnimi sistemi.

Kitajski avtomobili povsem konkurenčni

Na drugi strani pa so se izkazali kitajski avtomobili, ki dokazujejo, da jih je potrebno upoštevati. NIO ET5 se je namreč izkazal kot najbolj varen avtomobil lanskega leta, saj je dosegel malenkost boljši rezultat na področju varnosti voznika (96 odstotkov točk) kot ID.7, kar je največ med vsemi kandidati, preizkušenimi lansko leto. Nekoliko slabši je bil pri zaščiti potnikov (83 odstotkov), medtem ko sta bila na področju zaščite pešcev in pri asistenčnih sistemih s 83 in 81 odstotki točk oba avtomobila skoraj izenačena.

Ob 90 odstotkih točk na področju varnosti voznika je na tretjem mestu pristal smart #3, ki je bil na drugi strani v vseh treh preostalih kategorijah boljši od ET5. Sicer pa so vseh pet zvezdic za varnost prejeli vsi štirje lani preizkušeni modeli znamke BYD, oba modela znamke Xpeng (P7 in G9), edini predstavnik vala novih azijskih znamk pa je bil VF8, električni avtomobil vietnamske znamke Vinfast.