Nakup avta kot proces je sestavljen iz več faz. Pri prvi, ki zajema iskanje pravega avtomobila vam v veliki meri lahko pomagamo pri storitvi Avto nasvet, kjer vam pomagamo pri iskanju najboj primernega modela za vas. A prav tako pomembna je tudi druga faza, izbira pravega avtosalona in pravega prodajalca, ki vam bo med široko ponudbo vozil pomagal izbrati tistega, ki bo najbpoljši za vas.

Preberite še: Katerim avtomobilom so evropski kupci najbolj zvesti

A cilj prodajalca je še vedno narediti posel, ki bo ugoden za podjetje. Zato je pred nakupom potrebno postavljati prav avprašanja, pri tem pa paziti na odziv prodajalca. Zgolj dober in zaupanja vreden prodajalec vam bo namreč na vsa vprašanja odgovoril jasno in odkrito. Spodaj smo vam zato pripravili nabor več vprašanj, ki jih je smiselo postaviti med pogovorom v salonu. Odgovori vam bodo pomagali pri iskanju najboljše izbire, ali pa pasti, ki bi nakup avta lahko spremenili v nočno moro.

Pri nakupu ne plačate zgolj avtomobila

  • Kakšna je cena avtomobila?
    Cena avtomobila vključuje več kot le oglaševano ceno na spletu ali v salonu. Kupci pogosto želijo vedeti, kakšni so dodatni stroški ob nakupu, na primer priprava vozila, davek na dodano vrednost (DDV), stroški registracije, stroški dostave in morebitne druge dodatne pristojbine, ki jih doda prodajalec. Poleg tega se zanimajo za možnosti pogajanj glede končne cene ter možnosti financiranja in plačila na obroke.
  • Kakšna je poraba goriva?
    Poraba goriva je eden ključnih dejavnikov, saj neposredno vpliva na mesečne in letne stroške lastništva avtomobila. Kupci pogosto povprašajo o uradnih podatkih o porabi goriva, izraženih v litrih na 100 kilometrov. Pri tem je smiselno povprašati po razlikah pri porabi med vožnjo po mestu in avtocesti. Prav tako jih zanima, ali ima avtomobil načine vožnje, ki izboljšujejo učinkovitost, kot so ECO način ali hibridni sistemi. Tovarniški podatki sicer lahko odstopajo od dejanske porabe, še posebej pri električnih avtih.
  • Kakšna je zgodovina avtomobila (če kupujete rabljenega)?
    Pri nakupu rabljenega avtomobila je zgodovina vozila ključnega pomena. Kupci želijo preveriti, ali je bilo vozilo udeleženo v nesrečah, ali so bili popravljeni resni deli, kot sta motor ali menjalnik, in ali je bilo redno vzdrževano. Običajno se zanesejo na poročila, kot je CARFAX ali druge platforme, ki zagotavljajo podrobnosti o zgodovini vozila, vključno s kilometri, prejšnjimi lastniki in servisnimi evidencami.

Ne spreglejte pogojev nakupa

  • Kakšna je garancija?
    Garancija zagotavlja kupcu brezskrbnost glede morebitnih okvar v določenem časovnem obdobju ali kilometrih. Kupci se zanimajo, kaj točno vključuje garancija – na primer, ali so pokriti ključni sistemi, kot so motor, menjalnik, električni sistemi, in kako dolgo traja garancija. Prav tako jih zanima, ali obstajajo možnosti za podaljšanje garancije in kakšni so stroški za to. Ob tem velja omeniti, da so pri nakupu rabljenih vozil kupci v primeru okvar bolje zaščiteni, če kupijo avto od pravne, kot pa fizične osebe.
  • Ali lahko dobim nižjo obrestno mero ali boljše pogoje financiranja?
    Pri nakupu na obroke ali z financiranjem kupci pogosto povprašajo o obrestnih merah, pogojih odplačevanja in morebitnih skritih stroških. Zanima jih, ali obstajajo možnosti za nižanje obrestnih mer z boljšim kreditnim statusom, z višjim pologom ali z izkoriščanjem posebnih ponudb prodajalcev in bank. Prodajalci sicer pogosto ob nakupu vozila s pomogčjo hišnega financiranja zagotovijo dodaten popust.
  • Ali so na voljo trenutne promocije ali popusti?
    Promocije, popusti in posebne ponudbe so za kupce zelo privlačne, saj lahko znatno znižajo končno ceno vozila. Kupci sprašujejo o trenutnih akcijah, kot so popusti ob nakupu na gotovino, posebni pogoji financiranja, znižane cene pri zamenjavi starega vozila ali dodatni bonusi, kot so brezplačni servisi ali dodatna oprema.

Testna vožnja tudi pri nakupu novega avta

  • Ali lahko preizkusim avtomobil?
    Testna vožnja je nepogrešljiv del nakupa avtomobila. Kupci želijo preizkusiti avtomobil, da se prepričajo o udobju, vozni dinamiki, preglednosti, zvočni izolaciji in splošnem občutku na cesti. Pomembno je, da prodajalec omogoči daljšo testno vožnjo, ki vključuje vožnjo po različnih vrstah cest (mesto, avtocesta), da kupec resnično izkusi, kako se vozilo obnese v različnih pogojih. S tega vidika je avtomobil, še posebej nov, najbolje kupiti v večjem salonu, kjer je večja verjetnost, da boste lahko preizkusili testni avto, enak vašemu. Vsekakor pa se splača poklicati več avtohiš in preveriti razpoložljivost testnih vozil.
  • Katere funkcije so standardne?
    Kupci se zanimajo za standardno opremo avtomobila, ki vključuje varnostne funkcije (ABS, zračne blazine, sistemi za pomoč vozniku), udobje (klimatska naprava, sedeži iz usnja), tehnologijo (navigacija, zaslon na dotik, Bluetooth povezava) in druge dodatke. Prav tako jih zanima, katere funkcije so dodatne in za katere je treba doplačati. Ob tem se s prodajalcem velja pogovoriti o vklopu in delovanju teh funkcij. S tem si boste prihranili čas, ki bi ga izgubili z lastnim raziskovanjem teh sistemov.

Preberite še: Vzdrževanje avtomobila in kakšne so vaše pravice na servisu

  • Kakšni so stroški vzdrževanja?
    Vzdrževanje je dolgoročna obveznost, zato kupci pogosto povprašajo o pričakovanih stroških servisov, menjavi delov, kot so zavorne ploščice, olje, filtri, in koliko stane redni servis. Zanima jih tudi, ali so na voljo paketi za vzdrževanje, ki omogočajo nižje stroške z rednimi obiski servisa. Redni servisi pri prodajalcih ob nakupu novega vozila pogosto prinesejo ugodnosti, kot so daljša garancija ali brezplačna asistenca, ne glede na starost avta.

Zgoraj so seveda navedena le nekatera, ne pa vsa vprašanja. Ko kupujete avtomobil, si vzemite čas in spračujte čim več. Če menite, da prodajalec ni iskren in se zatika pri odgovorih, mu eno vprašanje postavite večkrat, na različne načine. Vsekakor pa naj se vam ne mudi. In zlato pravilo: nobeno vprašanje ni odveč. Seveda pa se lahko za nakup avta obrnete tudi na nas in z veseljem vam bomo pomagali..