Prodaja avtomobilov pozna sezonske trende, ki vplivajo na to, kdaj ljudje kupujejo več ali manj avtomobilov. Na splošno je prodaja avtomobilov odvisna od več dejavnikov, vključno z letnimi časi, ekonomskimi razmerami in marketinškimi strategijami avtomobilskih proizvajalcev in prodajalcev.

Ljudje največ avtomobilov kupijo pozno poleti in jeseni oziroma med avgustom in novembrom, razlogov za to pa je več:

  • Novi modeli: Proizvajalci običajno v tem obdobju predstavijo nove modele za naslednje leto. Kupci želijo bodisi kupiti najnovejše modele bodisi izkoristiti popuste na zaloge starih modelov.
  • Popusti in akcije: Prodajalci pogosto ponujajo popuste, finančne spodbude ali posebne akcije, da sprostijo zaloge prejšnjih modelov.
  • Povpraševanje pred zimo: Nekateri kupci, zlasti v državah z ostro zimo, iščejo vozila z boljšimi zmogljivostmi za vožnjo pozimi, kot so SUV-ji ali avtomobili s štirikolesnim pogonom.

Prazniki zavirajo prodajo

Najmanj pogosto se na drugi strani kupci za nakup avtomobila odločijo v zimskih mesecih. V praksi tako pomeni, da je prodaja najnižja med decembrom in februarjem. Razlogi za to so naslednji:

  • Praznična sezona: Ljudje so med prazniki osredotočeni na druge nakupe (darila, potovanja), zaradi česar prodaja avtomobilov običajno upade.
  • Slabo vreme: V državah s hladnejšim podnebjem so ljudje manj motivirani za obisk prodajnih salonov zaradi slabega vremena.
  • Finančne skrbi: Praznični stroški lahko zmanjšajo razpoložljiva sredstva za večje nakupe, kot so avtomobili.

Sicer pa na prodajo novih in rabljenih avtomobilov v precejšnji meri vplivajo tudi drugi, predvsem človeški dejavniki, med katerimi so glavni faktor popusti in akcije. Kot že omenjeno, proizvajalci in trgovci v jeseni pogosto ponujajo večje popuste, ker želijo prodati stare zaloge. To pomeni, da so cene v tem obdobju nižje za prejšnje modele. Na drugi strani so ob predstavitvi novih modelov cene običajno višje. Vendar se lahko sčasoma znižajo, ko povpraševanje po njih začne padati.

Sezonski trendi v prodaji avtomobilov torej močno vplivajo na cene, popuste in finančne pogoje. Upoštevanje teh dejavnikov je mogoče obrniti v svoj prid. Pametno načrtovanje nakupa avtomobila v času največjih popustov prinese precejšnje prihranke.

Kako dobra je prodaja avtomobilov spomladi?

Prodaja avtomobilov spomladi je pogosto precej stabilna in v porastu, vendar ni tako visoka kot v jeseni. Več dejavnikov prispeva k temu, da se spomladi prodaja več avtomobilov, čeprav ni najmočnejša sezona:

  • Boljše vreme: Po zimskih mesecih, ko je slabo vreme lahko odvračalo kupce, se spomladi vreme izboljša, kar spodbuja ljudi, da obiščejo prodajne salone. Testne vožnje in nakupi so lažje izvedljivi.
  • Povpraševanje po novih modelih: Čeprav so novi modeli pogosto predstavljeni konec leta, so spomladi že bolj dostopni in dobavljivi. Kupci, ki želijo najnovejša vozila, pogosto začnejo nakupovati spomladi, ko so zaloge boljše.
  • Družinski čas in potovanja: Ljudje pogosto kupujejo nova vozila pred poletno sezono, ko načrtujejo družinske počitnice ali daljša potovanja. Potreba po zanesljivih in udobnih vozilih za dolge poti spodbuja prodajo.
  • Davčne olajšave: V nekaterih državah lahko ljudje, ki prejmejo davčne vračila (ki običajno pridejo spomladi), uporabijo ta denar kot del kupnine za nov avto ali pa se odločijo za večje nakupe.

Ko raste prodaja avtomobilov, je popustov manj

V primerjavi z jesenjo in koncem leta, ko so popusti na stare modele večji, je spomladi običajno manj akcij, saj ni tako velike potrebe po čiščenju zalog. Vendar pa nekateri trgovci ponujajo spomladanske akcije, da pritegnejo kupce po zimski zatišji. Spomladi so ob tem cene novih modelov bolj stabilne. Ker so modeli za tekoče leto še vedno sveži, ni pritiska, da bi trgovci drastično znižali cene, kot to storijo v jeseni. Vseeno pa na splošno spomladi vidimo postopno povečanje prodaje, saj ljudje po zimi začnejo načrtovati poletne aktivnosti in so zaradi boljšega vremena bolj pripravljeni na nakup.