Lansko leto je bilo na podorčju prodaje novih avtomobilov precej zanimivo. Po 11 mesecih je bila prodaja novih avtomobilov primerljiva s prodajo leta 2023. A to je zgolj na področju količin prodanih avtov. Na drugi strani so se namreč kupci začeli odmikati od električnih avtomobilov. Namesto tega so precej več pozornosti obili bencinski avtomobili, blagi hibridi, pa tudi polni hibridi. Zadnjih dveh vrst pogona pri krovni avtomobilski organizaciji v Evropi, ACEA, v statistiki obravnavajo skupaj.
Tesli je tako v Evropi tržni delež iz 3,4 odstotka upadel na 2,6 odstotka, prodali pa so skoraj 26.200 avtomobilov, več kot 10.000 manj kot v enakem obdobju lanskega leta. Na drugi strani je iz 25,9 na 27,2 odstotka tržni delež v Evropi povečala skupina Volkswagen. Drugi največji koncern v Evropi, Stellantis je svoj tržni delež iz 14,8 odstotka zmanjšal na 13,5 odstotka. Francoski koncern je namreč zabeležil močan upad prodaje novih avtov, še posebej nezadovoljni pa so bili s prodajo električnih vozil. Renault na tretjem mestu je tržni delež z 9,5 odstotka povečal na 10,6 odstotka.
Elektrifikacija za zniževanje kazni
Kakšne so torej napovedi prodaje novih avtomobilov v Evropi v letošnjem letu? Stroka in analitiki si na tem področju niso enotni. Evropska unija namreč zahteva znižanje izpustov CO2 pri vseh novih avtomobilih, zaradi česar avtomobilskim proizvajalcem grozijo precejšnje kazni, če limitov ne bodo dosegli. Hkrati se proizvajalci soočajo z manjšim povpraševanjem po električnih avtomobilih. In medtem, ko je cena teh vozil v Evropi visoka, se utegnejo na račun visokih carin podražiti tudi kitajski električni avtomobili. Nekatere avtomobilske znamke sicer obljubljajo zniževanje cen obstoječih električnih vozil, spet druge pripravljajo nove, cenovno dostopne električne avte. Več o tem so pred kratkim pisali tudi v Časniku Finance (članek je dostopen naročnikom).
-
Preberite še: Kateri so najbolj iskani rabljeni avtomobili?
Hkrati avtomobilski proizvajalci povečujejo ponudbo priključnih hibridov. Kar nekaj novosti na tem področju je prišlo na trg že lani, še več jih prihaja letos. Ob tem priključni hibridi že ponujajo tudi do 100 kilometrov dosega z enim polnjenjem elektrike, njihove cene pa so že primerljive s klasično gnanimi modeli. Štrevilni strokovnjaki zato napovedujejo rast prodaje z omenjenimi pogonskimi sklopi. To velja tako za Evropo, kot tudi Slovenijo, kjer je trg še nekoliko manj naklonjen električnim avtom. To se kaže tudi na lestvici desetih najbolje prodajanih avtov pri nas.
V letu 2024 je bilo v Sloveniji prvič registriranih skupno 53.018 novih avtomobilov. Prodaja 100-odstotno električnih vozil je v Sloveniji v letu 2024 na drugi strani upadla za več kot 27 % v primerjavi z letom 2023. Skupno je bilo prodanih 3.142 novih električnih vozil.
Deset najbolj priljubljenih modelov v Sloveniji v letu 2024:
- Renault Clio – 2.299 registracij
- Škoda Octavia – 1.723 registracij
- Renault Captur – 1.604 registracije
- Peugeot 2008 – 1.235 registracij
- Škoda Kodiaq – 1.231 registracij
- Dacia Duster – 1.173 registracij
- Škoda Kamiq – 1.158 registracij
- Volkswagen T-Cross – 1.038 registracij
- Volkswagen Tiguan – 998 registracij
- Hyundai Tucson – 997 registracij
Pet najbolje prodajani električnih modelov v Sloveniji
- Tesla Model 3 – 446 prodanih enot
- Tesla Model Y – 390 prodanih enot
- Cupra Born – 304 prodane enote
- MG4 Electric – 138 prodanih enot
- Volkswagen ID.3 – 138 prodanih eno
Napovedi za leto 2025:
Strokovnjaki napovedujejo, da bodo cene rabljenih vozil v letu 2025 postopoma padale. Pričakuje se, da bodo bencinski avtomobili še naprej prevladovali na trgu, medtem ko zanimanje za električna vozila ostaja nizko, saj le 9 % potencialnih kupcev razmišlja o nakupu električnega vozila. SUV-ji bodo še naprej priljubljeni med kupci. Kljub prizadevanjem za povečanje prodaje električnih vozil se zdi, da slovenski kupci še niso v celoti sprejeli te tehnologije, kar bo vplivalo na trg v prihodnjih letih.