V prvem polletju leta 2025 se je slovenski avtomobilski trg okrepil. Kupci so registrirali skoraj trideset tisoč novih osebnih vozil. To pomeni približno šest odstotkov več kot leto prej. Povpraševanje po novih avtomobilih je po pandemiji spet doseglo stabilno rast. Med Slovenci so še vedno najbolj priljubljene evropske avtomobilske znamke. Prevladovali so modeli znamk Volkswagen, Škoda in Renault.
Volkswagen je bil tudi letos vodilni pri številu prodanih avtomobilov. V pol leta je na ceste zapeljalo več kot štiri tisoč vozil te znamke. Sledila je Škoda, ki je zabeležila skoraj tri in pol tisoč prodaj. Tretji največji prodajalec je ostal Renault z dobrimi tremi tisoč vozili. Kupci so izbirali predvsem manjše in srednje velike avtomobile. Med njimi so bili najbolj prodajani Clio, Octavia, Kamiq in Captur.
Velik cenovni razpon
Cene teh avtomobilov se večinoma gibljejo med dvajset in petintrideset tisoč evri. Nekateri električni modeli so z upoštevanjem subvencij še nekoliko cenejši. Kupci so najraje izbirali avtomobile nižjega srednjega cenovnega razreda. Med prodanimi vozili je bilo veliko manjših križancev in kompaktnih modelov. Ti so zaradi ugodne cene in prostornosti še posebej zaželeni.
Pogonski sklopi avtomobilov so se letos pomembno spremenili. Klasični bencinski motorji so sicer še prevladovali. Zanje se je odločilo več kot polovico kupcev. Vendar pa njihova prodaja počasi, a vztrajno upada. Diesel motorji so dosegli le še sedemnajst odstotkov trga. Velik del rasti so prispevali električni in hibridni avtomobili. Električna vozila so dosegla skoraj desetodstotni tržni delež. Hibridi so skupaj z električnimi presegli dvajset odstotkov prodaje.
Elektrifikacija vozil se tako nezadržno širi tudi v Sloveniji. Priljubljeni so postali cenovno dostopni električni avtomobili. Njihove cene se včasih spustijo pod dvajset tisoč evrov. Tako postajajo zanimiva izbira tudi za kupce z manjšo kupno močjo. Poleg tega stroški uporabe električnega avtomobila v primeru domačega polnjenja ostajajo nižji, kot pri klasičnih. Državne subvencije so še vedno na voljo in dodatno spodbujajo prehod.
Najbolj priljubljen je Renault
Največ električnih avtomobilov so letos prodali pri Renaultu. Slovenci so veliko zanimanja pokazali za nove modele z baterijskim pogonom. Med električnimi modeli izstopajo kompaktni mestni avtomobili. Z njimi so kupci zadovoljni zaradi nizkih stroškov in enostavne uporabe. Povprečna velikost prodanih avtomobilov je ostala med štiri in pet metri dolžine. To pomeni, da povpraševanje ostaja v razredu manjših in srednje velikih vozil.
Kupci v Sloveniji cenijo prostornost, varčnost in varnost. Pri izbiri avtomobila pa pomembno vlogo igra tudi cena. Prav zato vozila nižjega srednjega cenovnega razreda ostajajo najbolj priljubljena. Med kupci so pogosti družinski uporabniki in vozniki iz podeželskih krajev. Ti še vedno raje posegajo po bencinskih motorjih in križancih. V mestih pa raste zanimanje za manjše električne avtomobile.
Izbira bo vse večja
V prihodnjih mesecih se pričakuje nadaljnja rast električne mobilnosti. Več proizvajalcev napoveduje cenovno ugodne modele z baterijskim pogonom. Tudi infrastruktura za polnjenje se izboljšuje po vsej državi. Kupci bodo imeli več izbire, cene pa bodo še bolj konkurenčne. Trg novih avtomobilov v Sloveniji tako ostaja živahen in prilagojen sodobnim zahtevam.
Hkrati je pričakovati tudi nadaljnjo rast prodaje kitajskih avtov. V Slovenijo namreč prihaja vse več kitajskih avtomobilskih znamk, letos jih je pričakovati blizu deset. Vendar pa prodaja teh vozil verjetno ne bo zelo izrazita. V prvem polletju je bilo namreč med približno 30.000 novihmi prodanimi avti pri nas le nekaj 100 avtov kitajskega porekla.
Vseeno pa nove znamke občutno povečujejo ponudbo na trgu, kar pomeni, da bo izbira novega avta še nekoliko težja. Pri tem vam z veseljem pomagamo. Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo izbrati najbolj primeren avtomobil za vaše potrebe.