Evropski potrošniki in avtomobilska industrija je po nedavni odločitvi Evropskega parlamenta lahko nekoliko pomirjena. Na nedavnem plenarnem zasedanju je bil namreč z veliko večino sprejet normativ Euro 7, ki bo veljal za vse osebne avtomobile, lahke dostavnike, težka tovorna vozila in avtobuse, prilagojen vsakemu izmed štirih segmentov posebej. A za večino posameznikov je najpomembnejša ureditev pri osebnih avtih.
Po tem ko so prvotni predlogi nakazovali na to, da bodo morali biti vsi novi avtomobili opremljeni vsaj s hibridnimi motorji. Predlagane so bile namreč stroge omejitve glede izpustov, ki jih sodobni motorji brez pomoči električnih motorjev ne bi mogli doseči. To pa bi pomenilo tudi občutne podražitve vozil. Po nekaterih napovedih, naj bi bila proizvodnja enega težkega tovornjaka dražja za kar okrog 10.000 evrov.
Pod drobnogledom le zvore in pnevmatike
Hkrati naj bi se dvignile tudi cene osebnih avtomobilov, po mnenju združenja evropske avtomobilske industrije za 1.500-2.000 evrov. Vendar pa je strah pred takšno podražitvijo sedaj odveč. Novi in precej bolj blagi normativi namreč skorajda ne bodo vplivali na pogonski sklop. Na tem področju bodo namreč omejitve ostale enake kot jih določa standard Euro 6. Izjema bodo le delci PN10. Doslej so bili namreč pod drobnogledom le delci PN23.
Na drugi strani pa bodo nove omejitve za evropske potrošnike prinesle več nadzora na področju izpustov, ki nastajajo kot posledica obrabe zavor in pnevmatik. Po novem bodo klasično gnani avtomobili lahko na vsak prevožen kilometer izločili tri miligrame trdih delcev. Pri električnih avtomobilih bo ta številka nekoliko višja in sicer sedem miligramov.
Na drugi strani pa to pomeni tudi nekaj sprememb pri politiki evropskih avtomobilskih proizvajalcev. Ti bodo namreč lahko nekatere obstoječe modele proizvajali dlje kot so sprva predvidevali. Konkretno je daljšo življenjsko dobo za model Polo že napovedal Volkswagen, sledili pa bodo tudi drugi. Tako se bodo lahko nekoliko počasneje pripravljali na napovedane ukinitve klasičnih motorjev do leta 2035. Res pa je, da v Evropskem parlamentu vse manjšo podporo uživa tudi ta zakon.