Nakup rabljenega vozila ni nikakršna tabu tema in tako v Sloveniji tudi drugod po svetu vsako leto nove lastnike dobi več rabljenih avtomobilov, kot pa tistih, ki imajo na merilniku prevoženih kilometrov številko nič. Jasno, marsikdo si nov avtomobil le težko privošči, precej pa je tudi takšnih, ki denar namenijo za uresničitev drugih potreb ter želja. Nenazadnje je danes praktično nemogoče dobiti nov avtomobil segmenta C, ki bi stal manj kot 20.000 evrov. To pa je vsota, za katero je mogoče dobiti že zelo soliden družinski karavan v starosti nekaj let ali celo prestižnejšega križanca, če je to tisto, kar si želite.

Seveda pa rabljen avtomobil ni nov, kar pomeni, da je pri nakupu slednjega potrebneše nekaj več previdnosti. Zmotno je tako mišljenje, da boste prišli v prodajalno rabljenih vozil ali k fizični osebi, izmenjali ključe in kupnino ter se mirno odpeljali svojim ciljem naproti. In to je verjetno marsikomu jasno. Vseeno pa se najdejo nasveti, kijih marsikdo (še) ne pozna, ali pa jih ob nakupu vozila premalokrat upošteva.

 

Kupnina le del stroškov

 

Prvi nasvet je, ki ga je potrebno jemati zelo resno je, ali si željeni avtomobil lahko privoščimo. Znesek, ki ga odštejemo za nakup namreč predstavlja le del vseh stroškov. Tu so nato še stroški registracije in zavarovanja ter seveda vzdrževanja. Še posebej pri avtomobilih višjega cenovnega razreda ozrioma prestižnejših znamk znajo biti namreč stroški vzdrževanja bistveno višji in tako ob nekaj smole že v nekaj letih preseči nakupno ceno avtomobila. Kako drago je vzdrževanje je sicer mogoče preveriti na Facebooku v skupinah, kjer so ljubitelji posameznih avtomobilskih znamk, ki bodo skoraj zagotovoznali pomagati, približno sliko pa vam bodo lahko pomagali ustvariti tudi na pooblaščenem servisu oziroma pri vašem lokalnem mehaniku.

V skladu s tem – ali pa še prej – pripravite proračun, ki ga lahko namenite za nakup avtomobila. Pri tem si obveznost pustite nekaj denarja ‘na strani’. To je še posebej pomembno pri vozilih s preko 100.000-150.000 kilometri in starih preko pet ali šest let. Gre namreč za starost in kilometre, pri katerih bo skoraj zagotovo prišlo do kakšne okvare. To velja tudi za avtomobile, ki so bili redno vzdrževani. To je namreč že starost, pri kateri lahko pride do okvare elementov podvozja, zavor in podobnega.

Da bodo stroški morebitnih servisov čim nižji, avtomobil še pred nakupom preglejte v neodvisni delavnici. To lahko storite tudi na pooblaščenem servisu. Tako boste namreč še pred nakupom odkrili morebitne skrite napake. Tako se boste lahko izognili nakupu ‘mačka v žaklju’ ali pa pridobili močno pogajalsko orodje. Če se prodajalec, pravna ali fizična oseba izogiba pregleda na servisu, se vozila izognite. To je namreč dober znak, da je z vozilom nekaj narobe.

 

Preverite zgodovino

 

Če se vendarle odločite za nakup takšnega vozila pri pravni osebi, je priporočljivo avtomobil čimprej preveriti pri izbranem serviserju. Prodajalec je namreč dolžan zagotoviti vsaj enomesečno garancijo v času katere bo poskrbel za vse skrite napake, ki niso bile izpostavljene pred nakupom vozila. Seveda pa se lahko – in to je priporočljivo – na ogled odpravite z mehanikom oziroma avtomobilskim poznavalcem.

Vrnimo se k prvotni ceni: nikoli ne glejte najcenejšega primerka nekega modela, ki je na voljo na trgu, ali pa bodite pri njegovem nakupu skrajno previdni. Prodajalci namreč večinoma poznajo situacijo na trgu in znajo določiti ceno vozila. V kolikor nimate zares velike sreče je zato s tem vozilom nekaj skoraj zagotovo narobe, vprašanje pa je kaj. Namesto tega se držite zlate sredine, še posebej če ste pripravljeni spregledati kako kozmetično napako. Najdražja vozila so namreč običajno vrhunsko ohranjena, z malo prevoženimi kilometri in opremljena s kopico dodatne opreme. Vprašanje pa je, ali vsi ti elementi odtehtajo višjo ceno. Če je govora o avtomobilu za vsakdanjo rabo in ne kot naložbo, potem najverjetneje ne.

Ne izkazujte pretiranega navdušenja. Čeprav se verjetno veselite novega avtomobila, izbran primerek pa vam je zares všeč, tega ne izkazujte navzven. Prodajalec bo to namreč hitro opazil in to izkoristil v svoj prid. Tako vam bo namreč lažje prikril morebitne težave ali pa ne bo popuščal pri pogajanjih za nižjo ceno.

 

Več kilometrov ni vedno slabo

 

Poskusite dobiti čim več dokumentov o servisiranju vozila. Na takšen način boste najbolje spoznali stanje vozila. Vesten lastnik vam bo dokumentacijo z veseljem predstavil. Pri tem ga sprašujete o tem, zakaj prodaja vozil, kako dolgo je lastnik in podobno. Pri tem vam bodo v pomoč tudi zapisniki tehničnih pregledov. Vse te dokumente je sicer priporočljivo preveriti tudi na spletni strani storitve Avtolog. Tam boste namreč hitro dobili vpogled v nekaj osnovnih podatkov in ugotovili, ali se ti ujemajo z zgodbo lastnika.

Če je popuščanje in odstopanje od proračuna navzgor, ko kupujete rabljen avtomobil nedopustno oziroma ga odsvetujemo, pa je na drugi strani občasno morda pametno spregledati nekoliko višjo prevoženo kilometrino vozila. Pogosto je namreč to posledica redne avtocestne vožnje, ki bistveno počasnjeje pripomore k staranju vozila in obrabi ključnih komponent. Še posebej, če gre za službeno vozilo, bo takšen avtomobil spremljala tudi zgodovina rednih servisov, vseeno pa bo cena vozila zaradi visokih kilometrov nižja. A takšen avtomobil utegne biti zelo pametna izbira.

Imate še kakšno vprašanje? Pišite nam na info@avto-nasvet.si in pomagali vam bomo tudi pri izbiri pravega rabljenega vozila za vas!