Podjetje Autobrief je ob koncu lanskega leta v sodelovanju z raziskovalno družbo Valicon znova opravilo raziskavo o tem, kakšne avtomobile bi kupovali Slovenci v prihodnjih mesecih ali letih. Pri tem se osredotočajo tako na starost vozil, ki jih nameravajo kupiti, kakor tudi znesek, ki ga nameravajo odšteti za avtomobil in pa na vrsto goriva, ki bo poganjalo omenjena vozila. In tudi tokrat se je izkazalo, da rezultati raziskave odražajo situacijo na trgu in v gospodarstvu.

V zadnjem obdobju namreč vse več znamk zavira dejavnosti na področju razvoja ter proizvodnje električnih avtomobilov, kljub temu, da so za omenjeno področje v zadnjih letih namenjali na desetine milijard evrov. Razlog za to je upad zanimanja za nakup električnih avtomobilov in posledično kopičenje zalog električnih avtomobilov, ki pestijo znamke. In kakšne abvtomobile bi kupovali Slovenci?

Najbolj bi kupovali bencinske avte

Raziskava je pokazala, da bi se za bencin kot pogonsko sredstvo pri nakupu naslednjega avtomobila odločilo 61 odstotkov ljudi. To je sicer nekoliko manj kot v tretjem četrtletju lanskega leta, hkrati pa je rezultat drugi najboljši od začetku merjenja. Druga najbolj priljubljena opcija na slovenskem trgu še vedno ostaja dizel, saj ga kot možnost navaja vsak tretji voznik. Hibridni pogon je z 29 odstotki na tretjem mestu. Elektriko je na drugi strani kot možnost navedlo le 11 odstotkov vprašanih, najmanj v zadnjem letu in pol.

Sicer pa je raziskava pokazala, da največ kupcev, 38 odstotkov vprašanih, namerava kupiti v roku enega leta. Hkrati pa največ vprašanih razmišlja o nakupu novega avtomobila; takšnih je 36 odstotkov. Za rabljen avtomobil bi se odločilo 34 odstotkov vprašanih, 27 odstotkov vprašanih pa bi kupilo rabljen avtomobil z garancijo.

Največ bi kupci kupovali s pomočjo lizinga

N asplošno pa bi kupci za naslednji avtomobil ob zadnji raziskavi odšteli nekoliko manj kot doslej. Četrtina (dva odstotka več kot v prejšnji raziskavi) bi zannjo odštelo med 5 in 10 tisoč evri, 38 odstotkov med 10 in 20 tisoč evri (-3% v primerjavi s prejšnjo raziskavo) 20 odstotkov pa med 20.000 in 30.000 evri, kar je malenkost manj kot prej. Štirje odstotki vprašanih ne ve, koliko denarja bi namenilo za nakup avta.

Da potrošniki postajajo vse bolj pazljivi pa kažejo tudi podatki glede vrste financiranja nakupa avtomobila. Čeprav je najbolj priljubljena oblika financiranja še vedno leasing z 62 odstotki, pa je to hkrati osem odstotkov manj kot ob zadnjem merjenju. Hkrati je z 48 odstotki za štiri odstotke višji delež tistih, ki nameravajo nakup avtomobila financirati z gotovino. 42 odstotkov vprašanih bi nakup financiralo z bančnim kreditom, 36 odstotkov pa s kombinacijo lastnega denarja in bančnega kredita. Slovenci so sicer že doslej tradicionalno avtomobile kupovali s pomočjo financiranja.