V zadnjih dveh letih je evropski avtomobilski trg doživel enega največjih rezov v ponudbi doslej. Izginjajo avti, ki so še nedavno predstavljali hrbtenico posameznih segmentov. Večina se poslavlja tiho, brez neposrednega naslednika in brez velike medijske pozornosti. A vsak odhod pušča svoj pečat. Ne le zaradi prodajnih številk, temveč zato, ker odhajajo avtomobili, ki so zaznamovali navade evropskih kupcev.

Najbolj simbolen primer je Ford Focus. Po več kot četrt stoletja se je proizvodnja končala, naslednika pa Ford ne načrtuje. S tem iz evropskih salonov odhaja ena zadnjih klasičnih kompaktnih kombilimuzin velikega proizvajalca. Focus je bil nekoč merilo voznih lastnosti in prostorskega izkoristka, danes pa postaja žrtev premika v smeri SUV-jev in električnih platform.
Audi brez športnega kupeja
Na športnem polu je konec dočakal Audi R8. Dvosedežni superšportnik z atmosferskim desetvaljnikom je bil tehnološka in čustvena izkaznica znamke. Njegova proizvodnja je končana, klasičnega bencinskega naslednika pa ne bo. Morebitni električni model bo povsem drugačen izdelek, zato se zgodba R8 v tem poglavju zapira. R8 je sicer nedavno dobil konceptnega naslednika, ki pa je električno gnan, serijskega bencinskega športnika pa ni na vidiku.

Med avti, ki ciljajo na ljubitelje hitrost je praznino prinesel tudi umik Hyundaijevih športnih modelov i20 N in i30 N. Oba sta veljala za dostopna, lahka in vozniško zabavna hot hatcha. Evropska proizvodnja bencinskih modelov N je ustavljena in elektrificirani križanci, ki prihajajo, ne bodo nadomestilo iste filozofije.
Pri Suzukiju kar trije avti v pokoj
Pri Suzukiju pa gre za širši rez. Z evropskega trga odhajajo Ignis, Jimny v gospodarski različici, Swace in Swift Sport. Gre za modele majhnih serij, posebnih karakterjev in pogosto slabših emisijskih standardoc. Za znamko, ki mora strogo uravnavati povprečje izpustov, je ukinitev teh modelov nujen korak.

Mirno, a vseeno pomembno se poslavlja tudi Volvo V90. Eden zadnjih tradicionalnih velikih karavanov v premium razredu je že izginil iz konfiguratorjev. Volvo prazni prostor v korist električnih modelov in SUV-jev, ki prodajno prinašajo precej več.
Več križancev, manj ostalih
Vsi ti primeri skupaj rišejo trend, ki se ga evropski trg oklepa že nekaj let: odmik od klasičnih karavanov, športnih posebnežev in kompaktnih kombilimuzin. Vse bolj prevladujejo večje, težje in elektrificirane platforme. Za kupce, ki cenijo pristno vozniško izkušnjo ali praktičnost karavanov, bo izbire v prihodnje še manj. V Sloveniji denimo majhni, srednje veliki in veliki križanci že sedaj predstavljajo več kot polovico trga.
Zakaj se ti avtomobili poslavljajo?
-
Zaostrovanje evropskih emisijskih zahtev in stroških doseganja ciljnih izpustov.
-
Prehod proizvajalcev na električne in hibridne platforme, ki zahtevajo racionalizacijo modelov.
-
Upad povpraševanja po klasičnih limuzinah, kombilimuzinah in karavanih.
-
Premik k SUV-jem in križancem, ki proizvajalcem prinašajo višje marže.
-
Visoki stroški razvoja motorjev z notranjim izgorevanjem ob hkratnem financiranju elektrifikacije.
- Vse strožje zahteve EU glede izpustov in varnostnih elementov.
-
Majhne prodajne številke športnih, nišnih ali posebnih modelov, ki otežujejo izpolnjevanje emisijskih povprečij.

V prihodnje bo torej nakup klasičnih kombilimuzin, karavanov in družinskih enoprostorcev, pa tudi ljudskih športnikov vse težja naloga. Ponudbe bo, kot vse kaže, med novimi avtomobili vse manj. Prav zato pa se lahko, če kupujete nov avto, obrnete na nas. Pokličite nas, ali pa nam pišite in z veseljem vam bomo pomagali.