‘Kateri avtomobil kupiti?’ Ali bolje rečeno ‘kakšen avtomobil kupiti’? Če se zgledujemo glede na trende, potem so to majhni križanci. Lani je bilo v Sloveniji namreč prodanih 12.828 novih vozil tega segmenta, ki tako predstavlja 23,99 odstotka ali skoraj četrtino trga. Ker je njihova prodaja upadla ‘le’ za 11,47 odstotka, so torej še povečali svoj tržni delež.

Avtomobilski trg je sicer v Sloveniji v letu 2022 znova doživel padec prodaje novih vozil, ki pa je bil v primerjavi z letom 2021 kar precejšen. Po podatkih Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) – sekcije za motorna vozila je bilo namreč prodanih 46. 339 novih osebnih avtomobilov. To je 14,15 odstotka manj kot v letu pred tem. Na to je seveda vplivalo kar nekaj dejavnikov, seveda tudi pomanjkanje polprevodnikov, ki je velik del leta vplivalo na dobavo vozil.

Največ zanimanja za križance

Ob tem je zanimivo opazovati, kakšno je bilo dogajanje v posameznih avtomobilskih razredih. Padci prodaje so bili namreč različni, v nekaterih segmentih manjši, v nekaterih veliki. V dveh segmentih je tako mogoče opaziti tudi rast prodaje. To sta segment športnih avtomobilov in pa segment velikih križancev. Rast prodaje v teh dveh segmentih je bila 24,18 oziroma 879-odstotna.

Škoda

Škoda

Takoj za malimi križanci je lani največje zanimanje veljalo za srednje velike križance. Zanje se je namreč odločilo 8.536 kupcev (447 manj kot leta 2021), kar pomeni, da so tovrstna vozila predstavljala 15,96 odstotka vseh novih vozil. Gre seveda za segment vozil, ki ga kupujejo predvsem družine, hkrati pa je v tem razredu ponudba tudi največja. V Sloveniji je bilo namreč lani v tem segmentu prodanih kar 64 različnih modelov vozil. Šele na tretjem mestu so nato majhni avtomobili nekdaj najbolj priljubljenega Cliovega razreda, tik za njimi pa kombilimuzine. Omenjeni (spodnji srednji) segment predstavlja 12,49 odstotkov trga.

Najbolje prodajani avtomobili po segmentih

Če se sprašujete, kateri avtomobil kupiti in se ravnate po situaciji na trgu, potem so tu podatki TZS o tem, kateri so prvaki posameznih segmentov.:

  • Mini: Fiat 500 – 1.065 vozil
  • Majhni: Renault Clio – 1.257 vozil
  • Srednji spodnji: Škoda Octavia – 1.405 vozil
  • Srednji zgornji: Volkswagen Passat – 329 vozil
  • Višji: Volkswagen Arteon – 182 vozil
  • Športni: BMW M4 – 34 vozil
  • MPV mali: Citroën Berlingo – 301 vozilo
  • MPV veliki: Ford Tourneo Custom – 319 vozil
  • Prestižni: BMW Serije 7 – 14 vozil
  • SUV mali: Volkswagen T-Roc – 1.282 vozil
  • SUV srednji: Kia Sportage – 1.089 vozil
  • SUV veliki: Škoda Kodiaq – 859 vozil
  • Avtodom: Adria Matrix – 16 vozil
  • EV: Tesla Model Y – 240 vozil

Opazen je torej trend zmanjševanja priljubljenosti vozil hkrati pa tudi vse večja raznolikost. Če je še lani Clio prepričal preko 2.500 voznikov, je letos ta številka pol manjša. Najbolje prodajana je namreč postala Octavia, res pa je, da so v statistiko zajeta tudi vozila, ki so bila nato takoj uvožena v tujino. Točne številke novih vozil, ki so ostala v Sloveniji so torej vseeno nekoliko drugačne. Je pa seveda mogoče zaključiti, da je trg še bolj raznolik, kot je bil še leto dni nazaj.

To so najbolj zanesljivi avtomobili po podatkih ADACa