Digitalizacija avtomobilskih kabin v avtomobile je proces, ki je avtomobilsko industrijo zajel že pred leti, danes pa je že sila težko najti nov avtomobil, ki ni opremljen z na dotik občutljivim zaslonom infozabavnega sistema ali pa digitalno instrumentno ploščo. Klasični prikazovalniki so postali ‘rezervirani’ bolj ali manj le za tiste modele avtomobilov, ki so bili predstavljeni pred nekaj leti in se bližajo koncu življenjske dobe. In pa jasno onim, ki se nahajajo na dnu cenovne lestvice. A kupiti avtomobil, ki je polno opremljen s takšnimi rešitvami ni vselej najboljša opcija.

V sodobnih avtomobilih tako postajajo fizična ali bližnjična stikala vse bolj ogrožena vrsta, njihovo vlogo pa nadomeščajo na dotik občutljive vsebine. Te so se v nekaterih avtomobilih začele pojavljati tudi na volanskih obročih. Na zaslonu infozabavnega sistema je na drugi strani mogoče upravljati ne le navigacijsko napravo in multimedijski predvajalnik, temveč tudi pametne telefone, klimatsko napravo in še kaj drugega. In tudi stikala, ki so bila še nedolgo tega del (na dotik občutljivih) zaslonov, so se poslovila. Pa je pametno kupiti avtomobil, ki ima kar največ zaslonov?

Stikala proti tipkam

Takšna podoba avtomobilskih kabin je lahko privlačna, še posebej za ljubitelje sodobne tehnologije. Na eni strani namreč nakazuje na tehnološko naprednost vozila, na drugi pa deluje kot izredno urejena. Pa je tovrsten trend dejansko tudi varen? Je popolna digitalizacija avtomobilskih kabin res potrebna in pozitivna? Marsikaj namreč kaže na to, da gre za trend, ki prinaša več negativnih posledic, kot pozitivnih.

Volvo C70 Coupé interior

Da gre za tehnologijo, katere uporaba med vožnjo lahko pripomore k zmanjšanju pozornosti voznika ter s tem varnosti, kažejo tudi nekatere raziskave. Eno bolj zanimivih so lansko leto pripravili na Švedskem. Tamkajšnji časnik Vi Bilägare je namreč primerjal več novih avtomobilov. Med drugim so primerejali BMW iX, Volvo C40, MG Marvel R, Seat Leon z Volvom C70 letnik 2005.

Z na dotik občutljvim zaslonom do štirikrat dlje

Voznikom vseh vozil so dali štiri naloge, ki jih morajo opraviti preko sistema opraviti med vožnjo pri hitrosti 110 kilometrov na uro. Prav nič presenetljivo ni bilo, da so z nalogami najhitreje opravili v Volvu C70. Zanje so namreč potrebovali točno deset sekund. Pri vseh sodobnih avtomobilih je bil rezultat slabši; pri MG-ju je voznik za rešitev potreboval kar 44,6 sekunde. Ves ta čas pa je bil voznik jasno manj prisoten na cesto.

Težava je namreč v tem, da uporaba na dotik občutljivih zaslonov od voznika zahteva preusmeritev pozornosti s ceste na zaslon. Uporaba klasičnih stikal je na drugi strani še posebej pri voznikih, ki si avtomobil lastijo dlje časa, veliko bolj intuitivna. Da je uporaba kakršnihkoli stikal bolj varna dokazuje tudi BMW, ki omogoča upravljanje zaslona tudi preko vrtljivega stikala.

Fully electric Volvo XC40 introduces brand new infotainment system

Ne glede na to pa sta se na drugo mesto uvrstila Volvo C40 in Dacia Sandero, ki sta za C70 zaostala za 3,7 in 3,5 sekunde. Zanimivo, oba sta bila opremljena z na dotik občutljivim zaslonom. Vendar pa je bil sistem dovolj enostaven, da voznik lahko hitro dostopa do vseh nastavitev.

Jasno je, da kupec avtomobila sčasoma osvojil uporabniški vmesnik, vendar pa je priporočljivo, da se v kabini dobro počuti že ob nakupu. In ob vse bolj kompleksnih infozabavnih sistemih je to vse težje, hkrati pa vse bolj pomembno. To seveda ne pomeni, da odsvetujemo nakup vozil s takšnimi rešitvami. Je pa priporočljivo kupiti avtomobil, kjer se ne boste izgubili.