Poletje je čas odhodov na dopust, marsikdo pa se tja rad odpelje z novim, ali pa vsaj zanj novim (sicer rabljenim) avtomobilom. In čeprav se zdi, da so nizke zimske temperature ter sneg pogoji, ki na avtomobilu lahko povzročijo največ škode ter težav, pa tudi poletna vročina lahko prinese težave. Katere so to je zato pametno vedeti tedaj, ko kupujete svoj nov-rabljen avtomobil. V ta namen smo predstavili pet možnih težav in nasvetov, kako se jim izogniti.

Nedelujoča klimatska naprava

Ko zunaj pripeka vročina je delujoča klimatska naprava eden najpomembnejših postranskih elementov. Prav ti pogoji so za klimatsko napravo najbolj obremenjujoči in hitro lahko pride do odpovedi. Zanjo je najpogosteje krivo pomanjkanje hladilnega plina, do česar pride že s starostjo vozila. Hkrati so nekateri avtomobili bolj podvrženi okvaram posameznih komponent, kot so cevi in kompresorji. K slabemu delovanju klimatske naprave pripomore tudi nereden servis naprave v kombinaciji z odsotnostjo čiščenja le te.

Pri nakupu vozil je zato priporočljivo preveriti in povprašati, ali obstaja zgodovina vzdrževanja klimatske naprave, pametno pa je preveriti, ali deluje pravilno. To je najlažje preveriti pri polni obremenitvi klimatske naprave, kjer se mora temperatura zraka ob izstopni reži gibati okrog 10 stopinj Celzija. Ob tem je potrebno biti pozoren tudi na morebitne neprijetne vonjave, ki kažejo na to, da je sistem umazan. Težava je lahko v dotrajanem filtru kabine, lahko pa tudi drugje.

Izrabljena baterija

Nizke zimske temperature so za avtomobilske akumulatorje še posebej obremenjujoče, zato takrat pogosto pride do odpovedi. A tudi dolgotrajna izpostavljenost visokim temperaturam ne deluje blagodejno na avtomobilske akumulatorje. Vročina namreč, kot številni drugi faktorji, pripomore k hitrejšemu propadanju celic in skrajšanju življenjske dobe. Tudi zato je priporočljivo avtomobil poleti, če je to mogoče, parkirati v senci.

Pri nakupu rabljenega avtomobila je zato priporočljivo preveriti, v kakšnem stanju je akumulator. Najbolje je to narediti z merilnikom napetosti, približno sliko pa predstavi tudi starost akumulatorja. Njihova življenjska doba namreč znaša med tremi in petimi leti, do odpovedi pa lahko pride prej ali precej kasneje, tudi šele po osmih ali desetih letih. Hkrati je dobro preveriti toplotno izolacijo akumulatorja, ki preprečuje pregrevanje. Hkrati na ta način preprečimo, da bi na kontakte baterije prišla umazanija. Ta lahko deluje kot prevodnik in pospešuje praznjenje akumulatorja.

Pregrevanje motorja

Časi, ko so se avtomobili serijsko pregrevali v prometnih zastojih, so že nekaj časa preteklost. Kljub temu pa vsake toliko časa tudi kak sodoben avtomobil počaka ob cesti. Razlogov za to je več, med hujšimi je okvara tesnila med blokom in glavo motorja. Ta lahko povzroči mešanje olja in vode, kar lahko vodi h odpovedi motorja in izredno visokim stroškom. Bolj pogosti pa so drugi razlogi, ki so pogosto povezani s pomanjkanjem vzdrževanja hladilnega sistema.

Preberite tudi: Rabljen avto – Kje imajo največkrat prevrtene kilometre?

Ključnega pomena je zato reden pregled hladilnega sistema in tekočine. Ta namreč lahko pušča, premajhna količina pa ne more ustrezno hladiti avtomobilskega motorja. Praviloma je zato potrebno hladilno tekočino redno menjati v skladu z navodili proizvajalca. To je običajno na tri do pet let. Hladilna tekočina namreč lahko začne razpadati, začne izgubljati svoje lastnosti, povzroči pa tudi rjavenje hladilnega sistema.

Eksplozija pnevmatike

Vsak avtomobil in vsaka avtomobilska pnevmatika imata predpisan tlak zraka, ki je v pnevmatiki. Ta namreč zagotavlja optimalno lego in porabo vozila, pa tudi najboljši oprijem ter obrabo gum. A tlak se z višanjem zunanje temperature povečuje in hitro naraste preko idealne vrednosti. Če je bil tlak še pred tem previsok, hkrati pa je pnevmatika nekoliko starejša, lahko hitro pride do eksplozije pnevmatike. To pa zna biti še posebej nevarno med vožnjo po avtocesti

Ob nakupu rabljenega avtomobila je zato priporočljivo preveriti tlak in starost pnevmatik. Življenjska doba pnevmatik je praviloma med štirimi in šestimi leti. Če se izkaže, da je avtomobil opremljen s tako starimi ali celo starejšimi pnevmatikami in po možnosti z izrabljenim profilom, pnevmatike čim prej zamenjajte.

Pretrganje pogonskega jermena

Podobno kot na pnevmatike lahko vročina negativno vpliva tudi na pogonski jermen vozila. Ta namreč lahko sčasoma razpoka in naposled pod obremenitvijo tudi razpade. Pri večini avtomobilov to pomeni, da bo prišlo do udarca motornih valjev in katastrofalne odpovedi motorja. A klinasti jermen ni edini pod motornim pokrovom. Jermena namreč poganjajo tudi alternator, klimatsko napravo, včasih tudi servo črpalko krmilnega mehanizma, njihovo pretrganje pa pomeni odpoved sistema.

Preverjanje servisne zgodovine rabljenega avtomobila je ena izmed ključnih potez, ki jih morate storiti pri nakupu rabljenega avtomobila, še toliko bolj pomembna pa je v poletnem času. In če ugotovite, da vaš novi rabljeni avtomobil potrebuje nov jermen, tega v skladu z navodili proizvajalca zamenjajte čim hitreje.

Zgornje nasvete lahko pri nakupu avtomobila upoštevate ali uporabite sami, uporabljamo jih tudi mi. Lahko pa se odločite in avtomobil pred ali po nakupu pripeljete v eno izmed poslovalnic AMZS, kjer vam bodo v sklopu storitve Dober avto pripravili kakovosten in temeljit pregled avtomobila, ki ste ga kupili ter vas tako opozorili na morebitne težave, ki se jim boste tako lahko izognili.