Prodaja novih avtomobilov v Sloveniji v letošnjem letu morda ne sledi trendom v Evropi, čeprav je v septembru in oktobru navidez doživel preporod, razcvet, še posebej pri nekaterih znamkah, kot je Škoda. A kot je dejal Petr Podlipny, direktor znamke Škoda Slovenija za časnik Finance, recimo češka znamka velik delež prodaje ustvarila s pomočjo prodaje vozil podjetjem za izposjo vozil in pa javnim ustanovam.

V mesecu septembru je bila tako znamka Škoda najbolje prodajana v Sloveniji, saj je imela kar 14-odstotni tržni delež. Podatki so pridobljeni s pomočjo Trgovinske zbornice Slovenije, Sekcije za osebna vozila. Na drugem mestu je bil Volkswagen z 10,2 odstotki, tretje mesto pa je s 6,3 odstotki zasedel Renault. Ta je bil v Sloveniji vselej med bolje prodajanimi, četudi v zadnjem obdobju njihova modelna paleta ni tako široka, kot nekdaj.

Na letni ravni je po treh četrtletjih letošnjega leta največ zanimanja veljalo za vozila znamke Volkswagen, ki je zasedla 14,9-odstotni tržni delež. Drugo mesto je zasedla Škoda z 10,9 odstotki, tretji pa je bil Renault, ki je za Škodo zaostajal zgolj za odstotek. Omenjene tri znamke imajo sicer pred ostalimi precej prednosti. Četrta Toyota ima  “le” še 6,5-odstotni tržni delež, peta Kia pa je do konca sepembra prepričala 5,4 odstotka slovenskih kupcev.

Na vrhu Škoda in dva Renaulta

Kateri pa so zaenkrat najbolje prodajani avtomobili leta pri nas? Na prvem mestu je Škoda Octavia, ki je prepričala 1.325 kupcev. Drugi je bil Clio s 1.105 prodanimi primerki. Omenjena avtomobila sta sicer edina, ki sta v danem obdobju prepričala več kot tisoč kupcev. Tretji, Renault Captur jih je namreč ‘le’ še 920. Vsi trije avtomobili so sicer tudi zabeležili občutno rast prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta.

Slednje pa ne velja za Volkswagen T-Roca, ki je lani med januarjem in septembrom prepričal 1.063 kupcev. Letos je v prvih devetih mesecih namreč prepričal le še 918 kupcev in tako zasedel četrto mesto. Peto mesto je zasedla Toyota Yaris Cross, ki je prav tako zabeležila (sicer malenkosten) upad prodaje, šesta pa je bila Tesla Model Y. Slednja je sicer že dlje časa na vrhu najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi.

Na sedmem mestu je Škoda Kamiq, ki je s 757 prodanimi primerki za najbolje prodajanim Teslinim modelom zaostala za vsega sedem vozil. Deseterico nato zaključujejo Volkswagen Tiguan, Toyota Corolla in pa Dacia Sandero. Ta je sicer ob Tesli Model Y naslednji izmed najbolje prodajanih avtomobilov v Evropski Uniji. Do konca septembra je v Sloveniji prepričal 681 kupcev, pet manj kot lani.

Prodaja avtomobilov na elektriko: dominira Tesla

V segmentu električnih vozil na drugi strani dominira Tesla. Tako na prvem kot na drugem mestu sta namreč dva njihova modela, saj Modelu Y sledi nekoliko manjši Model 3. Ob tem je prvi kot rečeno prepričal 764 kupcev, drugi pa le še 220. Tretja je z 202 primerkoma Škoda Enyaq, nato pa sledita še dva Volkswagnova predstavnika, ID.4 in ID.3, ki sta prepričala 197 in 137 kupcev. Sledijo Audi Q4 e-tron, Peugeot 208-e, Cupra Born, Citroën ë-C4 in pa BMW i4 z 82 prodanimi primerki.

Trg električnih avtomobilov v Sloveniji je sicer od začetka leta do konca septembra znašal 3.175 vozil. Tako še ni dosegel meje 10 odstotkov celotnega trga osebnih avtomobilov. Ta je namreč znašal 38.377 novih vozil. To pomeni, da prodaja avtomobilov s pogonom na elektriko vseeno še nekoliko zaostaja.