Marsikdo se pred nakupom avtomobila sprašuje, ali vzeti rabljen, ali pa raje nov avtomobil, še posebej ob hitri rasti cen novih vozil, ki smo jim bili priča v zadnjem obdobju. A nakup novega avtomobila za seboj vseeno prinese določeno varnost, saj avtomobil nima zgodovine. Ta pa utegne biti precej meglena, še posebej ko pod vprašanje pride stanje prevoženih kilometrov. Slednje pogosto ni takšno, kot je prikazano na instrumentni plošči.

Točno oceno, koliko avtomobilov s prirejenim številom kilometrov vozi po evropskih cestah je nemogoče postaviti. Približno sliko so na drugi strani pred časom pripravili pri ameriškem podjetju CarVertical. Tam so so za leto 2021 preverili zgodovino skupno 900.000 vozil evropskega in ameriškega porekla. Nato so glede na rezultate ugotovili, v katerih državah ima (na podlagi vzorca) največji delež rabljenih vozil navedeno napačno stanje števila prevoženih kilometrov.

Najbolj sumljivi na Baltiku

Izkazalo se je, da so najbolj kritične baltske države. Na prvem mestu je Latvia, kjer naj bi imel kar vsak četrti avtomobil prikazano stanje kilometrov, manjše od dejanskega. Na drugem mestu sledi Romunija, nato pa Estonija, Latvija in Rusija, kjer je delež takšnih vozil 17,43-odstoten.

In kje je Slovenija? Glede na omenjeno raziskavo precej nizko, saj naj bi imelo prirejene kilometre 10,6 odstotka vozil. To je recimo manj kot na Hrvaškem (za 0,08 odstotka), pa tudi manj kot v Švici, Švedski in Nemčiji, kjer je delež 13,9 odstoten.

A prava slika je morda povsem drugačna. Vsaj v Nemčiji namreč oblasti oziroma Evropska komisija ocenjujejo, da ima kilometre prilagojene vsak tretji avtomobil. Po nekaterih neuradnih (in črnogledih) napovedih naj bi imel prilagojene kilometre kar vsak drugi avtomobil, ki se vozi po tamkajšnjih cestah. Letna škoda, ki nastane na te način in s posledičnim umetnim dvigovanjem vrednosti avtomobilov, naj bi tako zgolj v Nemčiji znašala več milijard evrov.

Takšna je povprečna starost vozil v Evropi

Zgornji podatki so seveda zaskrbljujoči ob dejstvu, da veliko rabljenih avtomobilov v Slovenijo pride prav iz Nemčije. Pri tem je potrebno omeniti, da je za vozila iz uvoza precej težko izvedeti, ali je prikazano dejansko stanje kilometrov. Podatka o tem vam, še posebej če še niste lastniki vozila, ne bodo želeli dati niti na pooblaščenem servisu. Ob tem velja omeniti, da so zadnja leta vse bolj priljubljeni t.i. Mileage blockerji. Gre za naprave, ki, vgrajene v vozila preprečujejo prištevanje novih prevoženih kilometrov. Takšno napravo je mogoče kupiti že za nekaj sto evrov.

Pregled je nujen

Vseeno pa je obisk pooblaščenega servisa po nakupu vozila zelo priporočljiv. To še posebej velja, če gre za vozilo, ki je šele komaj prišlo v Slovenijo. Tam bodo namreč lahko vsaj na podlagi obrabljenih sklopov avtomobila podali oceno, ali so predstavljeni kilometri resnični ali ne. Druga rešitev je preverjanje stanja avtomobila v delavnici, ki jo dobro poznate. Tretja rešitev je pregled v delavnici AMZS, kjer ponujajo podroben vpogled v stanje vozila.

Newspres

Newspress

Če je vozilo v Sloveniji že dlje časa in je starejše od štirih let, pa je še pred nakupom s pomočjo storitve Avtolog.si priporočljivo preveriti zgodovino vozila na podlagi številke šasije. Tedaj je namreč mogoče vsaj deloma dobiti vpogled v zgodovino vozila. Tako je mogoče recimo videti morebitne menjave lastništva, rast števila kilometrov in pa uspešnost pri opravljanju tehničnih pregledov.

Nakup rabljenega avtomobila je tako brez dvoma zahteven in tvegan proces, ki se ga je potrebno lotiti z veliko mero previdnosti. Seveda pa vam storitev Avto-nasvet.si lahko pomaga tudi pri tem in vam pomagamo zmanjšati tveganje pri nakupu vozila.