Verjetno so le redki vozniki, ki se pri svojem novem avtomobilu vsaj nekaj časa ne trudijo ohranjati kabine v čim boljšem stanju in s tem ohranjati videza novega avtomobila. Sčasoma ta zanos skupaj s ponosom lahko izgine, praski na armaturni plošči se pojavi madež na sedežih, usnje na volanskem obroču postane oguljeno, kabina pa počasi začne izgubljati svoj sijaj – da o izgubi vrednosti vozila niti ne govorimo.

A  če recimo na področju zunanje nege vozila sami kaj več kot pranja avtomobila ne moremo postoriti kaj dosti, lahko v kabini postorimo precej več, še posebej, če v opremo za čiščenje avtomobila namenimo kakšen evro ali dva več.

Že kar nekaj let se v avtomobilski industriji pogosto pojavlja plastika, prevlečena z gumo. Gre za enostaven trik, ki se ga avtomobilski proizvajalci poslužujejo pri ročicah vrat in drugih predelih ki se jih pogosteje dotikamo z rokami z namenom, da materialu nadenejo nekoliko bolj žlahten občutek. A prav ta guma lahko, če ni redno negovana, sčasoma propade, razpoka in se olušči, povratka pa ni več, potrebno je kupiti novo komponento.

Za nego tovrstnih površin je potrebno uporabljati posebne in neagresivne pripravke, saj bi agresivna čistila in krpe lahko proces staranja le še pospešila. Rešitev se skriva v domači omarici z medicinskimi pripomočki in sicer v obliki vate ter alkohola. A uspeh pri tem ni zagotovljen, saj različni proizvajalci uporabljajo različne material, ki se na posamezne preparate odzivajo drugače, kot bi si želeli. V tem primeru je zato priporočljivo za nasvet, kako se občutljivih plastik lotiti v domači garaži, povprašati kakšnega strokovnjaka, ki ima s tovrstnimi procesi in materiali že nekaj več izkušenj.

Nega preostalega dela armaturne plošče in plastik je na drugi strani precej bolj enostavna. Na trgu namreč obstajajo številna čistila, namenjena negi plastike, priporočljivo pa jih je uporabljati v kombinaciji s čim nežnejšimi krpami. Pri slednjih vsekakor ne varčujte z denarjem, saj vam utegnejo na gladkih in svetlečih površinah v videzu lakiranega lesa ali črnih klavirskih tipk pustiti drobne praske, ki se jih ne boste znebili.

Del čiščenja kabine, ki je pomemben tudi za našo varnost, zajema tudi čiščenje vetrobranskega ter drugih stekel. Pri tem pa kar takoj pozabite na različna čistila ter krpe, saj se na tem področju daleč najbolje obnese časopisni papir. Kerne gre za povoskan papir bo namreč brez težav vpil vso maščobo in umazanijo iz stekla, iz vetrobranskega stekla pa bodo izginili vsi madeži, tam nastanejo med morebitnim dotikanjem stekla ali pa kadar recimo kihnemo. Rešitev morda ni elegantna in bo terjala nekaj truda, a dejstvo da se nanjo zanašajo tudi avtopralnice kažejo na to, da zadeva ima svoj smisel.

Nega tekstilnih površin v vozilu zahteva precej več dela. V prvi vrsti sicer veliko lahko naredimo že s sesanjem, ki bo poskrbelo za pesek, zemljo, travo, iglice borovcev in druge smeti, ki se utegnejo znajti v avtomobilu skozi leto. Avtomobil ob tem sesajte čim bolj redno, pri tem pa se vseeno raje zanesite na sesalnike v avtopralnicah, ki so običajno precej močnejši od domačih, zaradi česar bo delo hitreje končano. Vseeno pa ob tem velja previdnost pri sesanju sedežev, saj ostri robovi cevi lahko poškodujejo tkanino. Hkrati avtomobilu vsake toliko časa privoščite kvalitetno kemično čiščenje, s pomočjo katerega boste iz sedežev odstranili tudi nekoliko globlje zažrto umazanijo ali pa recimo pot, ki bo posledica poletne vročine.

Usnjeno oblazinjenje je s tega vidika precej boljša opcija. Čeprav je običajno precej dražje kot tekstil in vam je zaradi njega lahko pozimi v zadnjo plat vsaj na začetku vožnje mraz, poleti pa vroče, pa se na drugi strani odkupi z bistveno lažjim vzdrževanjem. Pri usnju namreč ni potrebe po globinskem sesanju, dovolj bo že običajno sesanje in pa čiščenje s krpo ter blagimi namenskimi čistili. Vseeno pa je ob tem priporočljivo čiščenje zaključiti tudi z balzamom v obliki kreme iz naravnih materialov, ki bo usnju povrnil vlago in preprečil ali pa vsaj močno zavrl razpokanje in posledično strganje usnjene prevleke. Enako nego je seveda priporočljivo nameniti tudi volanskemu obroču, ki je pravzaprav najbolj na na udaru, saj smo z njim skoraj ves čas v stiku.