Ko se odločimo za nakup avtomobila je to, kako dobro in kako dolgo nam bo služil do neke mere pogojeno s srečo, v veliki meri pa tudi od nas samih. Ena izmed ključnih stvari, na katere moramo paziti so zagotovo redni servisi, ki jih predpiše proizvajalec vozila, hkrati pa pri vzdrževanju ni priporočljivo varčevati pri ključnih elementih, kot je motorno olje, filtri, pa tudi zavorne komponente, pnevmatike in komponente podvozja, saj bo le tako vozilo dolgo delovalo zanesljivo in varno.

A skrb za tehnični del avtomobila je le del tega, na kar moramo paziti, da bo avtomobil še vedno v čim boljši formi tudi nekaj let po nakupu in vse dokler ga ne nadomestite z novejšim primerkom. V prvi vrsti je potrebno poskrbeti za zdravje karoserije in zunanjosti avtomobila. Redno čiščenje zunanjosti je pri tem ključnega pomena, tako v zimskem, kot v letnem času.

Čeprav velja prepričanje, da je čiščenje vozila v zimskem času škodljivo za avtomobil, saj lahko prihaja do zmrzovanja vode v skritih kotičkih, pa boste z izogibanjem pranju avtomobilu naredili precej škode. Sol in druga umazanija, ki je vseprisotna na cesti se namreč začne zajedati v v gumijaste dele vozila, predvsem podvozja, kar močno zmanjša njihovo življenjsko dobo. Hkrati lahko pride v stik tudi z nezaščiteno kovino in povzroči rjavenje – tudi lakiranih delov karoserije, pri katerih je lak zaradi kamenja na cesti utrpel poškodbe.

Pri pranju vozila se je priporočljivo izogibati avtomatskim avtopralnicam s starimi in izrabljenimi krtačami, ki prav tako lahko ustvarijo drobne poškodbe v laku. Pri novejših krtačah je strah pred tem manjši, vseeno pa je ročno pranje še vedno ena najboljših možnosti. Doma boste zato s kvalitetnim tlačnim čistilnikom in ob uporabi namenskih šamponov ter drugih sredstev lahko avtomobil brez težav očistili tudi sami – vsaj v letnem času.

Ob ročnem pranju vozila se zato posvetite temeljitemu čiščenju večjih površin vozila, nikakor pa ne zanemarite reč med deli karoserije in vrati, kjer se umazanija hitro začne nabirati, odstraniti pa jo je precej težje. Hkrati dodobra operite podvozje in z njega odstranite vso umazanijo in sol ter tako preprečite morebitno (omenjeno) rjavenje.

Pred zgoraj napisanimi poškodbami sicer lahko avtomobil zaščitimo na več načinov. Eden najpreprostejših je oblačenje vozila v prozorno folijo, pri čemer bo za sprednji del okrog maske motorja zadoščala že prozorna folija, ki jo najdete tudi na spletu. Prav omenjeni del je namreč najbolj izpostavljen morebitnim poškodbam, z malo spretnosti pa boste folijo na vozilo lahko namestili tudi sami.

Druga opcija je preoblačenje vozila v zaščitno folijo, kar odpre tudi možnosti personalizacije. Takšne folije je namreč mogoče dobiti v najrazličnejših barvnih kombinacijah, na voljo pa so tudi folije z učinkom prelivanja barve. Takšna folija bo povsem zaščitila barvo vozila, hkrati pa je njena prednost tudi ta, da ne potrebuje homologacije. Takšen poseg bo sicer vašo denarnico olajšal za nekaj tisoč evrov (odvisno od barve in kakovosti folije), odvisna od kakovosti folije pa bo tudi njena življenjska doba, v vsakem primeru pa bo znašala vsaj nekaj let.

K zaščiti zunanjosti vozila sicer lahko pristopite tudi na nekoliko drugačen in cenejši način. Najbolj preprost način je s pomočjo voska. Ta ustvari na karoseriji neviden tanek premaz, ki ščiti pred tem, da bi se umazanija oprijela vozila, zaradi česar preprosto izgine iz karoserije.

Voskanje sicer ponuja večina ročnih in avtomatskih avtopralnic, res pa je, da je takšen vosek precej kratkega roka, njegov učinek pa bo še posebej ob močnem dežju izginil že po nekaj dneh. Vseeno pa je tudi takšna zaščita, še posebej če ga na vozilo nanašate redno boljša, kot nič. Seveda pa je priporočljivo vozilo zaupati profesionalcem, ki se ukvarjajo z zaščito in čiščenjem karoserije vozil. Ti imajo v svoji ponudbi različne vrste voskov, ki ob rednem pranju vozila (vosek vendarle ni vsemogočen) zdržijo tudi po več mesecev, zaradi česar bo sijaj karoserijo bolj obstojen.

Še nekoliko boljša je na drugi strani možnost nanosa keramične zaščite. Ta bo poudarila sijaj vozila, njena prednost pred voskom pa je tudi ta, da ima v boljših različica tudi možnost samodejnega celjenja. To pomeni, da bodo drobne poškodbe v premazu preprosto samodejno izginile, s čimer bo zaščita še nekoliko bolj dolgotrajna in obstojna.

Ob tem pa ne smemo pozabiti niti na zaščito in redno nego drugih delov zunanjost, kot so gumijasti obrobe stekel, bočnice pnevmatik, platišča (še posebej aluminijasta), temne in nelakirane plastike (ki sicer vse bolj izginjajo iz vozil, vseeno pa so na določenih delih še prisotne), saj bodo s pravilno nego, ki jo v veliki meri lahko v veliki meri z ustreznimi produkti in nekaj malega truda lahko zagotovite tudi sami doma.