Slovenija je med drugim znana po tem, da je na naših cestah relativno veliko avtomobilov. Številka namreč presega 1,2 milijona, posledično pa je zato precej bogata tudi ponudba rabljenih vozil. A ko se odločamo za nakup našega naslednjega avtomobila, se hitro zgodi, da točno takšnega, kot si ga želimo, ne najdemo. Še posebej pogosto se to zgodi med iskanjem vozil, ki so bili izdelani v manjših količinah, med iskanjem starodobnikov, ali pa tedaj, ko iščemo vozilo s točno določenim paketom (dodatne opreme). Tedaj se rešitev (najverjetneje) skriva v tujini. Uvoz avtomobila pa je nekaj kar lahko naredite tudi sami.

Kot sem zapisal nedavno, je bilo v Slovenijo lani pripeljanih le nekaj tisoč vozil manj kot pa je bilo prodanih novih vozil pri nas. To zgolj dokazuje, da Slovenci vseeno nimamo velikih zadržkov pred uvoženimi avtomobili. In to kljub temu, da gre včasih za vozila sumljivega porekla s prikritimi težavami. Včasih za prikrivanje ‘poskrbi’ že prodajalec vozila v državi izvora (oziroma nekdo pred njim), spet drugič pa do tega pride v Sloveniji. Nenazadnje je zgodovino vozila, ki je prišlo v Slovenijo iz tujine pogosto težko odkriti.

V Slovenijo sicer avtomobili prihajajo iz različnih tržišč, največ iz Nemčije, poleg tega pa tudi iz Francije, Italije, Belgije, Nizozemske in še bi lahko naštevali. Največ vozil pripeljejo prodajalci, ki vozila dobijo preko lastnih virov in mrež, ki jih imajo v tujini ter jih nato prodajo v Sloveniji. Tu so nato podjetja, specializirana za iskanje in uvoz avtomobilov po naročilu, ki strankam dostavijo vozilo po njihovih željah. V manjšini primerov pa gre za avtomobile, pri katerih posamezniki/fizične osebe za uvoz poskrbijo sami.

V tem primeru gre za proces, ki od posameznika zahteva precej časa in pogosto tudi živcev, vendar pa se lahko bogato obrestuje, še posebej pri prihranku denarja.

Uvoz avtomobila preko prevoznika ali v lastni režiji

Načinov, kako avtomobil iz tujine pripeljati v Slovenijo je precej, razlikujejo pa se tudi glede na to, iz katere države avtomobil uvažamo. Vsekakor pa je celoten postopek najlažji prav pri uvozu iz Nemčije. Tedaj imamo na voljo dve možnosti. Lahko se odločimo, da bomo vozilo, za nakup katerega smo se odločili pripeljali s pomočjo specialista. Podjetij, ki ponujajo prevoz vozil iz Nemčije v Slovenijo je kar nekaj, za prevoz pa boste odšteli od 200 evrov naprej. Takšne prevoze sicer prevozniki ponujajo tudi iz drugih držav, a redkeje, različne pa so tudi cene.

Pri uvozu in nakupu uvoženega vozila lahko hitro postanete žrtev nepridipravov, ki z nedovoljenimi posegi v avtomobil prikrijejo njegovo stanje. Kako se temu izogniti si lahko preberete v članku: Rabljen avto – kje imajo največkrat prevrtene kilometre

Druga možnost pa je uvoz avtomobila s pomočjo začasnih registrskih oznak, tako imenovanih „kurzzeitkennzeichen“. Gre za registrske oznake, ki jih prepoznamo po rumeni oznaki na desnem robu. Tam je vpisan datum, do katerega so registrske tablice veljavne. Tako kot v Sloveniji tudi v Nemčiji njihova veljavnost lahko traja enega, tri ali pet dni. Dobiti jih je je mogoče na podlagi potrdila o lastništvu vozila (starega prometnega dovoljenja in kupoprodajne pogodbe) ter potrdilom o sklenjenem kratkotrajnem zavarovanju (kurzzeitkennzeichen versicherung). Tovrstno zavarovanje je mogoče skleniti kar preko spleta, brez vnosa podatkov vozila in gre za povsem enostaven postopek.

Stroški izdaje začasnih petdnevnih registrskih oznak in zavarovanja, potrebnih za uvoz avtomobila so naslednji:

  • izdelava registrskih oznak: 25 evrov
  • postopek: 13 evrov
  • zavarovanje: cca. 37 evrov (zneski se med zavarovalnicami razlikujejo)

S tovrstnimi registrskimi oznakami (v ceno zavarovanja je všteta tudi zelena karta) se nato lahko brez težav odpeljete domov. Vozilo nato lahko do poteka veljavnosti registrskih oznak ter zavarovanja tudi brez zadržkov uporabljate. Seveda pa je čim hitreje potrebno začeti postopek uvoza vozila.

Birokracija najtežji del uvoza

Uvoz vozila je načeloma mogoče izpeljati pri podjetjih, kjer upravljajo tehnične preglede in registracije. To so podjetja Avto Krka, Regia, LPP (Ljubljanski potniški promet), AMZ in drugi. Ko pričnete s postopkom uvoza, morate pri pooblaščeni organizaciji (nekatere so navedene v prejšnjem stavku) predložiti račun za nakup vozila Temu je treba dodati potrdilo o skladnosti, ki ga izda pristojni urad v državi izvora vozila. Na podlagi tega pristojna organizacija nejprej pregleda vozilo. Nato pripravi zračun dveh dajatev: davka na dodano vrednost in davka na motorno vozilo.

Z vidika plačila davka na dodano vrednost je zato priporočljiv nakup vozila pri pravni osebi. Ta namreč lahko od cene vozila odšteje DDV. Ta v Nemčiji znaša 19 odstotkov. Hkrati je nato v Sloveniji potrebno še plačilo davka na motorna vozila. Višina slednjega temelji na izpustih CO2, vrsti goriva, EURO normi in moči vozila. Posledično je ta davek za močnejša in starejša vozila nekoliko višji, hkrati pa nižji za mlado- in starodobnike ter električna vozila. Informativni izračun lahko opravite na tej povezavi.

Postopek uvoza vozila je razumljivo nemogoče urediti v roku dneva ali dveh. Od začetka postopka do konca praviloma traja kakšnih 14 dni, če gre vse po sreči pa nato lahko brez težav dobite vso potrebno dokumentacijo za registracijo in zavarovanje vozila v Sloveniji.

Postopek uvoza osebnega vozila v lastni režiji torej ni misija nemogoče in če imate voljo ter čas, lahko na ta način privarčujete kar nekaj denarja. Če boste pri tem imeli kakršnokoli vprašanje, tudi pri iskanju vozil, pa se lahko obrnete tudi na nas in z veseljem vam bomo pomagali.